Alltid roligt att läsa vad som hänt i tidigare år och dar! :D

Idag har vi lägenhet!

Idag har vi fått nycklarna till lägenheten! guuuu så fin den är :') Från mitt fönster så ser jag hollywood skylten.. Kan ju inte riktigt klaga..Vi gjorde några pinsamma grejer och sa det till mäklaren att vi inte kunde låsa dörren till lägenheten... tro det eller ej men vi hade tagit fel nycklar.. Vi fick totalt 3 olika nycklar till olika ställen och vi var tydligen så dumma att vi inte prövade alla nycklar?.. Aja hur som helst är lägenheten låst och redo att möbleras :3
Vi hängde där idag och letade efter "fel" som de i såna fall ska kunna fixa innan vi flyttar in, exempel så var det en fet skithög av fågelbajs på Amandas och Astons sovrumsfönster, hahah ganska otrevligt och eftersom vi bor på tredje våningen skulle hon se om det gick att fixa.

Annars så åt vi på KFC idag och känner mig så sjukt uppblåst och fet. Till middag värmde vi på fryspizza.. Herregud vad denna vecka har varit fet. Men det blir bättre nu när vi flyttar till lägenheten på måndag! (hoppas jag)

I morgon ska vi åka till IKEA och shoppa sängar, soffa, stolar och andra större saker som vi inte kommer kunna frakta med oss i bil. Detta kommer vi ta hemleverans på så det kommer till lägenheten på måndag. På tisdag blir det shopping av andra mindre saker på ikea som bestick, kuddar, täcken, tallrikar, glas osv.. Inköpslistan kommer bli härligt lång.

Idag blev det också +25 grader varmt och sol. Satan vad svettigt det blev där ett tag.

Utsikt från taket på lägenheten. Där det även finns pool (stängd just nu för det håller på att fixa med den) och solplats.

Inne i lägenheten.

Efter vi slaktat en "bucket" på KFC.

Informations seminarium och busstjafs

Idag hade jag informations semenarie i skolan. Ca 3 timmar långt och kändes i själen. Första gången jag åkte buss till skolan själv och det gick utmärkt. Jag har börjat vänja mig med bussarna, folket och gatorna runt omkring. De första man tänker på när man kommer hit är hur snuskigt allt är, men nu några dagar senare har man börjat vänja sig och ser förbi allt snusk så kan man faktiskt slappna av och njuta lite.

Efter semenariet mötte jag Aston och Amanda på en busshållplats. Därefter åkte vi vidare till lägenheten för att lämna de sista papprerna. Påvägen dit träffade vi några andra svenskar som var på samma semenarium som idag (har även sätt de på andra tilfällen) som vi snackade med och åkte samma buss. På bussen satt vi alla emallan en galen gravid brud och en snubbe (snubben satt längst in i bussen och bruden stod på typ andra sidan 10 pers) Som argumenterade om LA och NY hyffs typ. Hängde inte med till 100% vad det handlade om, men hon var gravid, det var fullt med platser på bussen, ingen erbjöd sig att resa sig förutom en snubbe som hon först stod och hyllade typ. Hahaha hur som helst så stod de och argumenterade högljutt mot varandra och det var sjukt underhållande. Något sådant skulle verkligen aldrig hända i Sverige.

Nu är kl halv 9 på kvällen här och jag kommer troligtvis däcka den kommande halvtimman... Är så slut i kropp och själ.. I morgon ska vi fixa (om det går och om de har öppet) med gas/el/vatten/värme bolag; då vi måste åka till bolagen (annars är det bara att ringa med iom att vi är Internationella studenter måste vi visa oss med pass och papper) och fixa. Nu ska här iaf sovas..

Tog en snabb bild när vi var påväg tillbaka till hotellet.

Test och lägenhetsvisning

Kl är 6 på morgonen och jag har varit vaken sen ca halv 4... Joda.. Men det är najs! Är man "morgon-pigg" så är man...

Igår åkte vi till skolan tidigt igen då jag skulle göra Engelska/ESL och Matte prov. Engelskan gick som förväntat och gick bra men matten kunde inte gå sämre. Eller jo jag antar att det kunde gått sämre om det gick så dåligt att jag skulle behöva göra om provet. = Det kommer bli mycket matte för mig de kommande åren... Jag måste uppnå en viss mattekurs för att kunna ta en AA Degree, så nu jävlar ska här pluggas.

Efter proven som jag var helt mindfuckad efter (var deg i hela hjärnan) så satt fina Amanda och Aston och väntade på mig i skolan och vi gick sedan och åt på Burger King något kvarter bort. Sen tog vi oss till området där vi skulle ha lägenhetsvisning med Essex. Vi var lite tidigare och tänkte gå till ett annat lägenhetskomplex och "crasha" och se om de hade något ledigt. (Bättre med att titta på för många lägenheter än för få). Men de krävde att man hade nån cosigner vilket vi inte har, så det blev inge med det. Vi gick iaf vidare till Essex och blev i princip kära direkt. Området var helt underbart, lugnt och typ det bästa vi har varit i hittills. Eller nästan allt är bättre än snuskhollywood vi bor i nu ändå. Vi var lite tidiga och fick sitta och vänta en timma i receptionen, men det var ju som sagt värt det i slutändan ;). Vi hade kommit överrens om att om lägenheten kostar under 2500 dollar, så kör vi. Nu fick vi välja mellan 2 lägenheter (en med hardwood floor, större och en lite mindre med heltäckningsmatta). Men vi valde iaf den billigare (100 dollar billigare) med heltäckningsmatta och det känns fett awesome! Kommer fota sönder den när vi flyttar dit... åhåh.. Den var så fin :') Började nästan gråta av lycka. lol.

Vi fick sitta och skriva på massa olika papper som tog typ 1 och en halv timma. Fortfarande inte klara helt dock, vi måste ringa massa el/gas/värme bolag och fixa. Amanda och Aston måste även åka dit för att lämna pass och I-20 papper. (jag hade tur och hade med mig allt igår så slipper åka dit idag då jag ändå måste till skolan). Allt ska iaf vara klart innan lördag. Vi måste också betala massa depositioner osv... åh vad mycket det blev nu.... suck..

Dag 2, incheckning på SMC

Gårdagen kan ha varit den längsta i mitt liv. Har nog aldrig varit så slut och trött i hela kroppen. Vi åkte buss till Santa monica, kollade in skolans campus, gick ner till Santa Monica beach och gick en bit på strandpromenaden där, gick till massa affärer, tog en fika, fixade mobilkort (flera kvarter bort, fick gå en bra bit) och sen tog vi oss till Hollywood för en lägenhetsvisning som vi var försenade till. Lite bilder finns på Amandas blogg :) (amandadavidssons.blogg.se)

Idag så skulle jag vara kl 8 på skolan för att i princip skriva in mig, fylla i papper och så. Skulle egentligne ta några min men jag var lite extra seg på att fylla i pappret. :3 Sen åt vi brunch på subway som låg precis vid skolan och därefter drog vi hem till hotellet. Och på hotellet har vi varit sen dess :P Ligger och chillar lite medans det är 25 grader och sol utanför. lol. Känns lite jobbigt men vi kommer nog få våra soltimmar ändå. Vi har letat lite lägenheter på internet och jag ska plugga matte till provet i morgon. :)

På campus.

Tyckte det var otroligt häftig i tunnelbanan på Hollywood/Vine, satt tusentals filmrullar i hela taket. FETT.

Flygresan till Los angeles

Ätnligen så är vi framme i härliga LA, det tog ca hela 19 timmar men nu är vi här.
Första flyget gick fort och Zurish var betydligen större än väntat.. Vi fick åka buss från flygplanet och sen åka "tunnelbana" (det spelades bokstavligen upp koljud och koklockor i tunnelbanan... för att visa kulturen antar jag.. lol). Sen kändes det som om vi aldrig kom fram med det andra flyget till LA. De höll också på att mata ihjäl oss på flyget, satan va mat och grejer vi fick. Mackor, varm mat, glass, snacks, chips och jävla massa dricka. Klagar ju inte (Y). och jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig av taxifärden hit men den var galen. Då vet vi de, att de kör som idioter här.

Jag är också ganska så jetlagged då jag har varit vaken sedan halv 3 lokal tid. Klockan är 6 på morgonen här och det kommer slå tillbaka mot mig ikväll. Fan också.

Amanda och Aston i hotellrummet några min efter vi kommit in.

På planet till Zurish.

obetydligt snabbinlägg

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Tänkte att jag ska packa ner verkligen allt nu, så om det är något jag behöver så får jag väll tillfälligt packa upp det igen. Jag måste även städa rummet och lägga över lakan på pianot osv. Finns så mycket småsaker överallt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Så jag hamnade här vid datorn (:

Det snöar iaf ganska friskt och jag hoppas ju verkligen att det gör uppehåll på måndag då vi ska flyga. Inte nog med att jag är nervös i vanliga fall, men att flyga i snöstorm hade väll inte gjort saker bättre.

Och jag har iaf börjat inse att jag inte kommer hinna klart att måla tavlan på Bonnie... Det är ju ändå inte som sagt prio 1 just nu så den får helt enkelt vänta tills i sommar tyvärr :(

Dags att fortsätta med städ och packningen!

Whathup fate?

Kvällen och dagen med tjejerna var helt awesome med massa god mat som vi lagade själva, paradise hotell tittande och sedan skräckfilm :3. Lite sorgligt att säga "hejdå" och sådär, men och andra sidan så kommer vi ju faktiskt hem nu redan i sommar. MEN man vet ju aldrig vad som kan hända på resan dit eller när vi väl är där. :)

Och jag vet inte om "ödet" talade till mig och Amanda idag när vi hade varit och lämnat Petra i Norrtälje och var påväg tillbaka hem. Det var otroligt halt på vägen och hade precis snöat en massor, så Amanda (som körde) fick sladd och vi snurrade lite hit och dit på vägen men åkte ner i diket på "fel sida". Stod ganska brant till och med lite fart till så hade vi nog legat på taket. :) Men vi hade tur och Amanda är en duktig förare, så hon gjorde inga hastiga rörelser utan vi gled sakta och säkert ner i diket i vad som kändes som snigelfart. (KAN ha varit mina lugnande ord under händelsen; "Ja nu får vi sladd... Och så andas vi.. och här snurrar vi runt... Andas... och nu kommer diket..") Men där efter så stannade det en massa bilar och frågade om vi var okej. Skönt att veta att om det nu väl skulle hända något (i sverige) så stannar majoriteten av bilar som kör förbi (åtminståne på den lilla landsväg vi var). Vi hade mer tur på det då Amanda bodde ca 2-3 min därifrån så hennes far kom och hämtade upp oss. Bilen låg lite för dåligt till för att ha kunnat dra upp den med en annan bil, så en bärgningsbil fick komma. :)

Men nu efter en händelserik dag ska jag nog lägga mig och läsa lite  ... hihi och på måndag åker vi!! :33

Never think

Fick idag hem den nya jackan (en storlek större än den förra) och denna satt som smäck! Sjukt glad över att äntligen ha en "vanlig" skinnjacka med lite form. Jag har 3 andra skinnjackor varav en är brun, en med mycket nitar på och en väldigt plastig utan någon som helst form.. Är med andra ord jävligt nöjd med den nya jackan :3

Matematiken går det lite sämre med. Hittade några fler exempel på tal som kan komma på provet och övade på dessa. Ibland gick det bra och ibland inte. Har iaf beställt en matte c bok från bokus och hoppas innerligt att jag kan lära mig något från den som kommer kunna hjälpa mig.

I morgon blir det en avskedsmiddag med brudarna! Vi ska laga mat och tjocka oss framför skräckisar (har jag och amanda bestämt) :3 Innan ska jag ta min andra hepatit a & b spruta, så jag hoppas att jag inte mår lika dåligt som den förra. Hoppas att jag kommer undan lindrigt med lite snurr bara. Har förberett mig med lite cola som jag kan dricka innan och efter så det går vägen. Ska ju trots allt storshoppa på flygis efteråt :)

Har också börjat packa, hela väskan är i princip full. Ska packa ner lite smågrejer sen som jag använder dagligen och lite lakan + handduk. Sen så har jag nästan till och med packat klart :3 Min väska väger nu ca 19 kg.... så jag kan fortfarande mosa ner 4 kg till innan gränsen är nådd, men måste medge att det tar emot lite grann att lyfta den upp och ner..

Läste tidigare idag ut "Förlorad ängel" (fallen ängel 2) och nu hade jag tänkt att börja läsa tredje boken... hehe.. sjukt spännande slut var det.

Quote från favorit låt:

" I should never think..
What's in your heart, what's in our home.
So I won't. "

"Save your soul... Before you're to far gone.. Before nothing can be done"

Matte innan USA

Nu sitter jag hemma hos Amanda och tanken är att vi ska plugga matte.. Anledningen till det är att när vi anländer till usa ska vi göra ett matte och ett engelska test på skolan. Dessa test gör man för att se vilken nivå man ligger på och vilken klass man hamnar i sen. OCH jag tänker inte hamna i någon noob matte klass. No way. Jag kanske förtjänar det så som mina mattekunskaper är nu men jag ska ge gärnet nu i veckan och plugga satan och förhoppningvis "hoppa upp en klass".

Min jacka som jag besällde förut var för liten.. oooch det suger ju ganska stenhårt, så den skickade jag tillbaka och ska besälla en större storlek på söndagkväll/måndag typ. Expressfrakt ska det bli så jag hinner få den innan vi åker!

onsdags så var jag även och fixade visum på amerikanska ambassaden. DAMN vad lång tid det tog. Att först stå och köa utanför i över en halvtimma och sedan komma in och vänta i 3 timmar till (utan mobil) var mer än sagt prövande. Man fick verkligen öva på att ha saker att tänka på.. Men jag var ju inte ensam i vänthallen utan var ca 30 andra människor som också satt precis som mig och väntade på att bli uppropade. Kan egentligen inte rekommendera nånting, bara att göra så det är över (Y) Bara inte planera något under dagen då jag var helt slut efter.

Och nu går det sakta med pluggandet och det känns som om att vi behöver en mattebok att plugga ifrån för att komma igång. Och en sådan har vi ju inte så vi får nog lägga mattedelen på hyllan sålänge. :)

Några få exempel från mattehäftet vi fick som kommer på provet. För att detta ska gå i veckan kommer det behövas mycket cola.

Kommer inte sakna min vanliga dag

Jag började få en väldig rutin på mina dagar men nu är dom påväg att ändras! :)
En vanlig dag börjar med att jag blir väckt av hundarna vid 5-6 tiden. Jag går oftast upp (sisådär varannan/tredje dag) och hjälper till att ge hundarna mat vid 9. Sen fortsätter jag att sova till kl 12. Därefter äter jag antingen frukost (om jag är sugen) eller så dricker jag oftast bara ett glas juice och sätter mig och spelar nå spel/ser en film/serie eller läser. Och så sitter jag.... väldigt länge... Tar en promenad med Bonnie hinner jag också med därimellan!
Mot kvällen lanar jag cs med bror.
Jag försöker att gå och lägga mig i tid, så lägger mig i sängen runt 11 och ser på serier och det sista jag gör är att läsa bok. När jag är klar med dessa så är det dags för att "sova"... MEN! Jag lyckas alltid ha Comedy central på på tvn, så runt 2 tiden börjar massa roliga program som gör att jag ligger och skrattar istället för att sova (Y).

Vad försöker jag då få fram med detta?
Jag kommer nog inte sakna det väl i USA. Det här är inget liv som jag riktigt är stolt över eller har sett upp till. Jag åker till usa i hopp om att växa som person och lära mig som mycket jag kan om min utbildning (film studies). Och för att inte glömma hur awesome det kommer bli att åka med två bästaste vänner.

Hur som heeeeelst! Idag var jag och far till Clarre Olle (clas ohlson) och köpte resväska. Så nu jävlar ska jag börja packa i veckan. Se till att tvätta det kläder som ska med och tänka igenom noga så allt kommer med. Är så obeskrivligt taggad.

I morgon ska jag jobba min sista heldag på hundcentret innan jag åker. Det kommer bli grymt kul då jag jobbar med Pella och en annan brud. Alltid roligt att jobba med Pella....är sjukt taggad för att jobba i morgon!
Min jacka ska även komma i morgon så taggtaggtagg!
jävla massa taggande är det nu förtiden!

Nu förbereda mig för sängen och sedan se ett avsnitt True Blood (magard har bara 2 avsnitt kvar) och sedan läsa Förlorad ängel.

Födelsedag, Nyår, Täby C och Bonnie avmålad

Har precis kommit hem från Norrtälje då jag ätit på Steakhouse med familjen! En mycket mysig kväll med god mat helt enkelt. Vi satt och pratade lite om USA och att de är mer än välkomna att komma och hälsa på, det känns sjukt bra att jag har fullt stöd från alla i familjen :)

För övrigt så var min födelsedag mysig med myyyycket god mat och familj!
Nyår spenderade jag med Amanda; hon kom hit och mot kvällen åkte vi till Pullan för att spela bingolotto. När bingolotto var slut åkte vi hem till mig igen och chillade tills klockan blev 12 och gick sedan ut och drack champagne medans far sköt raketer! Super mysigt.
När vi kom in så bestämde vi oss för att måla och rita så vi satt till runt 3-4 innan vi bestämde oss för att krypa ner i sängen.

Dagen efter åkte vi hem till Amanda och väl där letade lägenheter i LA och skrev mail till några; Vi har nu några visningar att gå på när vi väl kommer dit.
På kvällen spelade vi lite the sims också i all ära ;)

Igår fixade vi massa grejer till visumet nere på stan till mig så som; betala en avgift på banken och få kvitto på det, ett foto, frankerat kuvert och sedan personbevis från skatteverket. Är en hel del grejer ändå som ska fixas för visumet :) När det var klart tog vi bilen till Täby centrum och shoppade lite på presentkort som vi fått i julklapp. Sedan handlade vi en jävla massa på apoteket så vi har nu en litet "medicin samling"  (som är bra att ha) när vi väl kommer till usa.

Nu ska jag antingen läsa fortsättnigen på Fallen ängel eller fortsätta måla på bilden jag började på nyår.

Arbetar för fullt på den här bilden på Bonnie!