Matte innan USA

Nu sitter jag hemma hos Amanda och tanken är att vi ska plugga matte.. Anledningen till det är att när vi anländer till usa ska vi göra ett matte och ett engelska test på skolan. Dessa test gör man för att se vilken nivå man ligger på och vilken klass man hamnar i sen. OCH jag tänker inte hamna i någon noob matte klass. No way. Jag kanske förtjänar det så som mina mattekunskaper är nu men jag ska ge gärnet nu i veckan och plugga satan och förhoppningvis "hoppa upp en klass".
 
Min jacka som jag besällde förut var för liten.. oooch det suger ju ganska stenhårt, så den skickade jag tillbaka och ska besälla en större storlek på söndagkväll/måndag typ. Expressfrakt ska det bli så jag hinner få den innan vi åker! 
 
onsdags så var jag även och fixade visum på amerikanska ambassaden. DAMN vad lång tid det tog. Att först stå och köa utanför i över en halvtimma och sedan komma in och vänta i 3 timmar till (utan mobil) var mer än sagt prövande. Man fick verkligen öva på att ha saker att tänka på.. Men jag var ju inte ensam i vänthallen utan var ca 30 andra människor som också satt precis som mig och väntade på att bli uppropade. Kan egentligen inte rekommendera nånting, bara att göra så det är över (Y) Bara inte planera något under dagen då jag var helt slut efter. 
 
Och nu går det sakta med pluggandet och det känns som om att vi behöver en mattebok att plugga ifrån för att komma igång. Och en sådan har vi ju inte så vi får nog lägga mattedelen på hyllan sålänge. :) 
 
 
 
 
Några få exempel från mattehäftet vi fick som kommer på provet. För att detta ska gå i veckan kommer det behövas mycket cola. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback