Informations seminarium och busstjafs

Idag hade jag informations semenarie i skolan. Ca 3 timmar långt och kändes i själen. Första gången jag åkte buss till skolan själv och det gick utmärkt. Jag har börjat vänja mig med bussarna, folket och gatorna runt omkring. De första man tänker på när man kommer hit är hur snuskigt allt är, men nu några dagar senare har man börjat vänja sig och ser förbi allt snusk så kan man faktiskt slappna av och njuta lite. 
 
Efter semenariet mötte jag Aston och Amanda på en busshållplats. Därefter åkte vi vidare till lägenheten för att lämna de sista papprerna. Påvägen dit träffade vi några andra svenskar som var på samma semenarium som idag (har även sätt de på andra tilfällen) som vi snackade med och åkte samma buss. På bussen satt vi alla emallan en galen gravid brud och en snubbe (snubben satt längst in i bussen och bruden stod på typ andra sidan 10 pers) Som argumenterade om LA och NY hyffs typ. Hängde inte med till 100% vad det handlade om, men hon var gravid, det var fullt med platser på bussen, ingen erbjöd sig att resa sig förutom en snubbe som hon först stod och hyllade typ. Hahaha hur som helst så stod de och argumenterade högljutt mot varandra och det var sjukt underhållande. Något sådant skulle verkligen aldrig hända i Sverige. 
 
Nu är kl halv 9 på kvällen här och jag kommer troligtvis däcka den kommande halvtimman... Är så slut i kropp och själ.. I morgon ska vi fixa (om det går och om de har öppet) med gas/el/vatten/värme bolag; då vi måste åka till bolagen (annars är det bara att ringa med iom att vi är Internationella studenter måste vi visa oss med pass och papper) och fixa. Nu ska här iaf sovas.. 
 
Tog en snabb bild när vi var påväg tillbaka till hotellet. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback