Mortal Instruments = Awesome?

Nu har jag kommit hem efter att ha sovit hos Amanda i natt :) Väldigt länge sedan och väldigt mysigt och roligt som vanligt! Igår såg vi Mortal instruments på bio i Norrtälje. O-M-G.. En utav de bättre filmer jag sett på väldigt länge. Jag är helt kär i fantasy filmer (om det är bra på mitt sätt).. Och denna film hade inga brister. Förutom att de verkligen droppar fetaste slutet som man verkligen inte vill ha det! De lyckas verkligen med att få en att längta till nästa.. Those basterds. Effekterna på "monstrerna" var grymma och de hade verkligen lyckats med klippningen och musiken i filmen. Känslan fick de också med och skådisarna var bäst! Annars är det så fruktansvärt lätt att just sådana fantasy filmer blir B... Men nonono :D 
Och kan ju inte neka att killen i filmen är lite sexy. Då blir oftast filmer lite lättare att titta på ;) 
 
Jag vet ju att filmen är baserad på böcker så nu jävlar ska jag beställa lite :3 Önskar dock helst att böckerna är på svenska då jag redan håller på att läsa så mycket böcker på engelska just nu.. Det finns totallt 5 böcker varav 1 har blivi översatt på svenska... den andra kommer ut i september.. meen jag ska nog beställa den första och se hur den är att läsa och hoppas att de inte tog med allt i filmen.. 
 
Måste även passa på att boka en tid hos frisören medans jag är på g! 
 
 
 


 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback