perspective drawing class och Date

Nu var det alldeles för länge sedan jag skrev.. Igen.. Veckorna bara flyger fram och man hinner knappt med dagarna :/ . Det går fort eftersom jag går i skolan varje dag förutom torsdag-/lördag- och söndagar. Och när jag väl har gått i skolan kommer jag oftast hem helt slut och jag har på senaste tid börjat "sova middag":. hehe.. Så jag kommer hem och i princip däckar i soffan och sover några timmar. Kanske bara är en period. 
 
Men annars så går det bra i alla kurser, och jag är nöjd med mina val. Snart är det springbreak och med det kommer midterm. Så nu kommer det bli en jävla massa plugg. 
 
Idag hade vi våran drawingklass och den har då aldrig varit så lång. Läraren pratade om perspektiv i 5 hela timmar.. Allt jag såg påvägen hem var kuber och vinklar av bilar och hus osv...
Kan lägga upp lite bilder från dagens ritlektion. 
 
Jag har också börjat umgås med en snubbe från min filmklass. Han heter Brandon och är en alldeles äkta amerikan. Vi har väll suttit och snackat lite varje lektion och efter några lektioner så frågade han om vi skulle hänga nån helg = date. Ja dom dejtar ju här och det är väldigt konstigt och lite av en kulturkrock för mig. Men han är fett skön så vi var faktiskt ut på en date. Han bjöd på middag (kan ha varit den mest pinsamma stunden i mitt liv), och sedan gick vi till en comedy club som var väldigt kul! Därefter åkte vi bara runt i hans bil för vi försökte hitta en 18+ klubb som vi kunde besöka, men vi hittade ingen parkering så vi åkte bara runt. Detta var en lördag och sedan träffades vi igen på måndagens lektion. Eftersom vi har en kvällslektion tillsammans så skjutsade han hem mig och Amanda och vi kom hem nästan en hel timma tidigare än vanligt (riktigt skönt sådär på kvällen).. 
Lördagen efter var det date #2 och vi åt middag ute och sen åkte vi hem hit till lägenheten och hade filmkväll. 
Roligt hur vi har samma intressen och åsikter om saker för att ha så mycket "ogemensamt" så att säga.
Det blev iaf vääääldigt sent och han åkte hem runt 6 på morgonen (han har 2 hundar som han måste ta hand om)..Och på måndagens lektion så slutade vi några timmar tidigare och jag fick då skjuts hem igen och han stannade en liten stund, beställde hem pizza och såg på en till film :) 
Hur som helst så skulle vi träffats nu i helgen igen men han avboka för att han är förkyld och inte vill smitta. Sååå då blir det en lugn helg för första gången på läänge... 
 
Och juste! När vi väl har varit ute och ätit på restaurang så har jag kunnat beställa drinkar osv. Så första middagen drack jag vin till lax som jag åt, och andra middagen en mojito till kyckling. MUMS :3 Och så tog han med sig en vodka flaska till vår första filmkväll så vi drack lite då med. Säger inte nej till alkohol! Man mår bra av att rensa själen ibland. 
 
Nu håller vi på att laga lite finmiddag, egen gratäng och steka lite fläskfile med bea. :3 
Världens bästa tv pogram går också på tvn just nu (går varje fredag) .. Och jag skojar inte.. Kan vara det bästa och roligaste jag sett. Det heter "Whose line is it anyway" .. hahah omg så bra, det här höjer verkligen den amerikanska tvn.. <3 
 


 Här är hamburgare jag åt förra veckan tsm med en tjej jag träffade första dagarna i skolan (introduktion week).. Hon är också internationell elev, från taiwan eller nåt sånt.. Vi åt iaf på en organiska hamburgarrestaurang, det var iaf sjukt gott <3 



Från dagens lektion.. Rita stad. Detta har vi även som läxa att rita en egen stad med rätt perpektiv. Och det ska vara betydligt mycket större än det där lilla som jag ritade på lektionen.. Då jag bara ritade av det han gjorde. Anteckningar så att säga. 
 


Amanda just nu, lagar mat som en riktig kvinna. 
 
 
En läxa vi fick förra veckan i drawing kursen. Rita ett hörn hemma. Vinklar och bajs ska vara med, och allt ska fortfarande bara vara i linjer. Så inge skuggningar eller ifyllningar. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback