Klantig är man ibland

Flera dagar sedan senaste blogginlägget och mycket har hänt! 
I söndags så åkte vi till beverly center, i princip bara för att jag skulle köpa en bikini. DOCK, så klantade jag mig rejält.. Min korthållare med alla mina viktiga kort i tappade jag och de försvann; Svenskt/amerikanskt bankkort, Svenskt ID kort, mitt student ID och busskort. Vi sprang iaf runt och frågade vakter, städerskor osv om de hade fått in nån korthållare.. Jag lämnade iaf en lapp med uppgifter på när vi gick där ifrån, så de kunde ringa om de fick in något som matchade min beskrivning på de saker som försvann. Det var riktigt jobbigt första dagen eftersom det var på en söndag som jag tappade dom, så kunde jag inte spärra kortet här, då jag måste gå till banken här och göra det, och de har stängt på söndagar :( 
Precis innan vi kom hem tappade jag även mina solglasögon som gick sönder. ROLIGT.
Så det var iaf årets bajsdag. 
 
Men nu är iaf allt löst med korten. Bankkorten är spärrade, jag har fixat nytt student ID och busskort.. Och sedan så fick jag till och med ett tillfälligt bankkort direkt från amerikanska banken. AWESOME. 
Nu ska jag väll på någotvis beställa nytt svenskt bankkort och så får antingen nån i familjen skicka hit det via posten (kanske billigare?) eller så skickar banken direkt hit, men då har jag för mig att mamma sa att det skulle kosta några 100? Hur som helst så är allt bra igen. 
 
Idag har det varit bra väder och vi har som vanligt suttit uppe på taket. Torsdagar är en dag som vi alla är lediga på, så alltid kul om det är bra väder så vi kan umgååååås :3 
Till i morgon har jag och Amanda en drawing läxa. Vi ska rita av oss själva från en spegel, en helkroppsbild och en porträtt bild. Det svåra är att få till alla proportioner men vi får heller inte skugga eller fylla i någonting, utan allt ska vara i linjer.. endast som vi förstod det :c Så jag har iaf ritat klart min helkroppsbild igår och idag ska jag rita på min porträtt. Amanda ritade tvärtom och hon ska idag rita hennes helkroppsbild. Måste säga att det är nog den roligaste läxan någonssin :D Me happy! 
 
Nu ska vi äta pasta, chicken nuggets och Amandas underbara hemmagjorda currysås. LOVE LIFE. 



Just nu. Amanda och Aston plockar på sig mat. Sedan brukar vi alltid sitta i soffan framför tvn och äta. (: 


Min otroligt linjära bild. Riktigt svårt att rita av sig själv i spegeln.


 
Amanda idag på taket. 
 
 
Fick mitt paket idag... I det fanns bland annat dessa... Sjukt goda <3 

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback